tabung bella

Thursday, August 14, 2014

Little caliph - my ttc story

little caliph - my ttc story

TTC after 2 years of marriage..rase macam baru semalam je kawin..;p.Kenapa amik mase lame sgt??Semua sebab menghormati keputusan En.Bee.

Setelah setahun episod pujuk-memujuk beserta doa.Alhamdulilah hati en.bee pon melting..huhuhu..So start la my TTC efforts.

TTC efforts ni start dengan mengurut oleh Mak Long yang selalu di sebut-sebut oleh MIL.Sepanjang urut Mak Long asik menyatakan kemusykilan yang di rase.Dari riak wajah Mak long i'm very sure yang die tak confident dengan ape yang die wat.So niss anggap je sebagai untuk menghoemati permintaan MIL yang nak niss berurut dengan die.

After kene urut "miss P" datang sikit kemudian banyak hampir sebulan.Oleh sebab dah puasa niss pegi klinik pakar S untuk check.

Pengalaman kat klinik pakar S
-----------------------------
Klinik ni buka hanya pada waktu dan hari tertentu.Sesapa yang nak datang kene buat appoiment.

Lepas percubaan yang tak tau ke berapa kali baru ade org angkat fon.So die bagi tarikh untuk dtg.Datang pukul 8pm-10pm.1st come 1st serve caranya.

1st Appoiment
--------------

- Datang kul 8.00pm dapat no ke4.Tapi Dr. datang kul 8.45pm..Kul 9.20 turn.Dr sgt pantas cakap bende yang penting je.Die scan and inform takde yang pelik.Style die rushing .Kalo x tanye mmg die tak terangkanla..Niss mule rase betapa x mesra alam nye beliau..Niss rase mungkin sebab die da lambat.Ok kite tgk next treatment cane.Dr.S suh on norculut untuk sebulan.Next appoiment buat pap smear.Kemudian baru proceed utk TTC.

Scan- RM 80
consultation -RM50
Registration 1st time - RM 5
-----------------------------
Total : RM135

*terase harge scan macam mahal je pulak..;p..

No comments: