tabung bella

Wednesday, December 22, 2010

Tips untuk blogger baru

                      Dah lame  NISS nak buat entry ni tapi rase macam tak layak je..tapi oleh sebab semangat  "Sharing is caring" yang kuat..NISS nak share jugak...Sume yang NISS nak share NISS amik dari experience NISS tanya kengkwn blogger yang lain dan sumber dari uncle google..NISS dapat idea nak wat entry ni untuk adik NISS dan sesape je yang baru dalam dunia blogger.

           Ok,ape yang NISS buat untuk di kenali ialah....dikenali ke????huhuhuhuh.macam tak sesuai je..di tahu kewujudanye oleh blogger lain.aaa....yang ni baru sesuai...
                   
  •      Shoutbox@Chat box - sangat la penting kegunaanya..mase mule2x..NISS xde  shoutbox.bagi  NISS xpenting.tapi seorang kwn NISS yang juge blogger tegar cakap shoutbox ni penting.Kenapa???sebab dengan shoutbox ni kite boleh tinggal jejak..beri pendapat,dan bertegur sapa.NISS sendiri xsuke jd silent reader..So dengan shoutbox kite boleh tau sape yang datang blog kite..tak gitu???  xtau Shoutbox ape?boleh la klik sini atau klik sini.      
  •      Dah ade shoutbox @ cbox bolehla rajin-rajin blogwalking,blog jogging dan macam-macam istilah lagilah..blogwalking ni ialah pergi dari satu blog ke satu blog.. 
  •    Dan seterusnya pegi ke bloger-bloger yang tulis ke chatbox anda dan buat kunjung balas.
  • selalu la tgk latest blog dan beri komen atau pegi pada cbox blogger tersebut dan cari blogger lain yang baru je berkunjung ke blog tersebut dan jemput mereka ke blog anda.
  • cari blog yang aktif..yela kalo tak aktif..nescaye mesej yg kt tgl kat cbox berabuk mcm tu je la..huhuhuh
  • Rerajin join contest or buat contest or bloglist yang boleh kite key in macam tu je..cth nye mistery linklist..
 Setakat ni jela..buat mase ni..insyaallah NISS akan kongsi ape jue yang NISS tahu..

 nota penin lalat : ade sesape tau tips lain..jomla share ye..

3 comments:

Nurul Pyka said...

thanx for the information ..

ummufaqeha said...

hehehe..sharing is caring..tp u alwayz stingy 2 me..hahahahah

Gee said...

nice info!. mcm peringatan ni hehehe..*tutup muka dgn ekowww*